23.12.11

Τί μπορεί να είναι ένα Αυτοδιαχειριζόμενο Κοινωνικό Στέκι σήμερα στα Τρίκαλα;


Για εμάς που το ξεκινήσαμε, είναι ένας Χώρος παρέμβασης στην τοπική κοινωνία που αποπειράται να αλλάξει δεδομένα στους τομείς της γνώσης, της αισθητικής, της κοινωνικής κριτικής, της πολιτικής δράσης, των συστημάτων αξιών - ίσως και της δημιουργίας.
Ένας Χώρος Αυτοοργάνωσης γύρω από το 4πτυχο:
“Πρωτοβουλία - Συμμετοχή - Αντίσταση – Αλληλεγγύη”.
Ένας χώρος, όπου άτομα και συλλογικότητες -με διαφορετικές ίσως αντιλήψεις, αλλά με κοινή στάση ζωής, που βρίσκονται απέναντι σε κάθε μορφή ρατσισμού και εθνικισμού και προσπαθούν να αντιπαρατίθενται σε όλες τις εκφάνσεις της καπιταλιστικής βαρβαρότητας- συζητούν, οργανώνονται, σχεδιάζουν, υλοποιούν, σε διαρκή αλληλεπίδραση με εαυτούς και αλλήλους. Ένας Χώρος που παρεμβαίνει στην τοπική κοινωνία με Συζητήσεις, Προβολές, Καμπάνιες, Βιβλιοπαρουσιάσεις, Ανταλλακτικά παζάρια, Δανειστική βιβλιοθήκη, Δωρεάν μαθήματα, Μουσικά και Πολιτιστικά δρώμενα.
Το Αυτοδιαχειριζόμενο Κοινωνικό Στέκι Rossonero δημιούργησαν 20 τρικαλινοί και τρικαλινές, με ελάχιστο κόστος και έξω από τις συνήθεις κατασκευαστικές διαδικασίες, με πολύ προσωπική εργασία και προσφορές φίλων και υποστηρικτών.
Στο Στέκι λειτουργεί επίσης αυτοδιαχειριζόμενο καφενείο και μπαρ (από τις 5 το απόγευμα καθημερινά και από τις 11 το πρωί τα Σαββατοκύριακα) στην Αμαλίας 18, δίπλα στο ποτάμι.
Τα προϊόντα του δεν πωλούνται, απλώς οι καταναλωτές τους καλούνται να συνεισφέρουν για την οικονομική ενίσχυση του Στεκιού.
Ο καφές, το τσάι, η ζάχαρη κ.λ.π. που διατίθενται στο Rossonero αποτελούν προϊόντα του Εναλλακτικού και Αλληλέγγυου εμπορίου. Ο καφές προέρχεται από τους Ζαπατίστικους Συνεταιρισμούς του Μεξικού, η ζάχαρη από το Κίνημα των Χωρίς Γη (MST) της Βραζιλίας, ενώ το τσάι από το Κίνημα των Adivasi της Ινδίας.
Στο χώρο, ήδη, λειτουργεί δανειστική Βιβλιοθήκη, με επιλεγμένες εκδόσεις πολιτικών, κοινωνικών, ιστορικών κ.λ.π. βιβλίων.

2 σχόλια:

  1. Αυτή η προσπάθεια με κάνει να νιώθω λίγο πιο αισιόδοξος. Ο χρόνος θα δείξει.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΜΕΣΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ.
    ΣΧΕΣΕΙΣ ΑΔΥΝΑΜΙΑΣ ΣΥΝΥΠΑΡΞΗΣ
    Η ανατροπή του καπιταλισμού είναι εφικτή και η
    Άμεση Δημοκρατία είναι ζωτικά αναγκαία για την ανθρωπότητα


    Γράφει ο Κώστας Λάμπος
    prodial21@gmail.com, 

    Ο καπιταλισμός, ως οικονομικό σύστημα, όπως είναι γνωστό, βρίσκεται, εξαιτίας της χαοτικής του φύσης, από την εμφάνισή του σε μια διαρκή καταστροφική κρίση. Για το ξεπέρασμα των εκάστοτε κρίσεών τους οι 'εθνικοί καπιταλισμοί', έβρισκαν διέξοδο στις τοπικές, τις εθνικές και τις παγκόσμιες πολεμικές ιμπεριαλιστικές συγκρούσεις. Αυτή η διαδικασία αντιμετώπισης των καπιταλιστικών κρίσεων σε συνδυασμό με τη λεηλασία της εργαζόμενης κοινωνίας-ανθρωπότητας, έφερνε, όπως είναι φυσικό, όλο και μεγαλύτερες κοινωνικές δυνάμεις απέναντι στο καπιταλιστικό σύστημα.
    Τα μεγάλα οικονομικά συγκροτήματα που διαμορφώθηκαν σ' αυτή τη διαδικασία αντιμετώπισης των κρίσεων, οργάνωσαν σε συνεργασία με τις διαπλεκόμενες πολιτικές γραφειοκρατίες της αστικής-αντιπροσωπευτικής 'δημοκρατίας', ένα πραξικόπημα στο εσωτερικό του καπιταλιστικού συστήματος και ενάντια στον καπιταλισμό ως τρόπο παραγωγής, με στόχο την απόλυτη καθυπόταξη της κοινωνίας στα συμφέροντα όχι γενικά του κεφαλαίου, αλλά στα ηγεμονικά σχέδια του σκληρού πυρήνα της παγκόσμιας καπιταλιστικής συμμορίας. Το αποτέλεσμα ήταν η νεοφιλεέυθερη παγκοσμιοποίηση, η οποία αναγορεύει σε υπέρτατες αξίες τα τρία βασικά χαρακτηριστικά του καπιταλισμού:
    ·Ο γενικευμένος κανιβαλισμός είναι το πρώτο χαρακτηριστικό της παγκοσμιοποίησης, που στηρίζεται στη βασική καπιταλιστική αρχή του καταστροφικού ανταγωνισμού για την απεριόριστη και βίαιη συσσώρευση πλούτου, ανισότητας και δυστυχίας σύμφωνα με την οποία “το μεγάλο κεφάλαιο τρώει το μικρό και συνεπώς ο θάνατός σου η ζωή μου”, με συνέπεια τον εκπρολεταρισμό εκατοντάδων χιλιάδων, ή και εκατομμυρίων μικροεπιχειρηματιών.
    ·Ο οργανωμένος βαμπιρισμός είναι το δεύτερο χαρακτηριστικό της νεοφιλελεύθερης παγκοσμιοποίησης που στηρίζεται στην κύρια καπιταλιστική αρχή για την απεριόριστη εκμετάλλευση της Εργασίας, που καταλήγει στη βίαιη αφαίμαξη των μισθωτών δυνάμεων της Εργασίας, της Επιστήμης και του Πολιτισμού, μέχρι την πλήρη εξαθλίωση της αποφασιστικής πλειονότητας της εργαζόμενης κοινωνίας-ανθρωπότητας.
    ·Ο οικοφασισμός του κεφαλαίου είναι το τρίτο χαρακτηριστικό της παγκοσμιοποίησης που στηρίζεται στη μυωπική αντιμετώπιση της ζωής, της Φύσης και της κοινωνίας από το κεφάλαιο, που ενδιαφέρεται αποκλειστικά και μόνο για την απεριόριστη μεγέθυνση της παραγωγής, με μοναδικό σκοπό τη μεγιστοποίηση και την υπερσυσσώρευση του ιδιωτικοποιημένου κοινωνικού πλούτου, με αποτέλεσμα να ανατρέπει τις ισορροπίες της Φύσης και των διάφορων ζωτικών για τον άνθρωπο οικοσυστημάτων, να καταναλώνει ληστρικά τους φυσικούς πόρους των επόμενων γενεών και να απειλεί άμεσα ακόμα και την ίδια τη ζωή στον πλανήτη.
    Η απόλυτη αποτυχία της καπιταλιστικής παγκοσμιοποίησης να λύσει τα προβλήματα της ανθρωπότητας και η αδυναμία του σκληρού πυρήνα να ηγεμονεύσει πάνω στην ανθρωπότητα αποδείχνει πως ο καπιταλισμός μπήκε οριστικά στη φάση της παρακμής του, στο τελικό στάδιο της ύπαρξής του, το στάδιο που χαρακτηρίζεται από τη “ζωική ...
    ΔΕΙΤΕ ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ http://www.infonewhumanism.blogspot.com

    ΑπάντησηΔιαγραφή